Do you know chestnuts – the typical autumn fruit – can be used in many salty or sweet dishes?
Some samples: a dish of delicious tagliatelle made with chestnut flour, the refined chestnut roast, marron glacés are a real delicacy and the same for the chestnut pudding.
Another yummy dessert having chestnuts among the ingredients is the traditional Tuscan chestnut flour cake called Castagnaccio.
We clearly love the Tuscan chestnut flour cake, but it is spread in other Italian regions too and despite the regional variants, the chestnut flour and the extra virgin oil never miss.
There are a few and simple basic ingredients in the traditional recipe:
- chestnut flour
- extra virgin oil
- pine nuts and walnuts
- raisin
- rosemary
There are several easy-to-follow recipes on internet
A slice of castagnaccio for breakfast, you will have the right dose of energy to start the day during the cold autumn and winter; at the end of the meal, you finish the dinner with a very good dessert, during the day, it is a sweet and healthy afternoon-snack.
Make sure you have enough excellent oil to bake a lot of castagnaccio cakes:
Order your stock of Agrimarconi Oil.
Claudia Zucca
Web Content Creator


Sono Matteo Marconi, la mia è una famiglia di agricoltori.
Cresciuto da sempre in un contesto di azienda agricola, mi sono addentrato sempre più in questo mondo fatto di cura e rispetto per la natura, cominciando fin dall’adolescenza a seguire le orme di mio padre, con i primi lavori in campagna.
La mia giornata? Sveglia all’alba per sfalciare l’erba negli oliveti e controllo attento delle mie piante che tratto con Spintor Fly, un insetticida biologico.
C’è poi la fase più faticosa ma anche la più attesa dell’anno: la raccolta delle olive in autunno, per ottenere l’olio extra vergine d’oliva di qualità superiore che produco e imbottiglio. In base al periodo dell’anno, mi occupo anche del fieno per i miei animali.
Sono giovane, ma totalmente coinvolto nelle attività dell’azienda di famiglia e il nome dell’ olio che produco con passione e orgoglio ne e’ chiara dimostrazione: Azienda Agricola Marconi Matteo, rappresentato nel logo dalla sola lettera M, l’iniziale del mio nome e del mio cognome, non per manie di protagonismo, ma perché ci metto tutto Me stesso.