Never heard of Awe Walking before? It is the “Walk of Awe,” a good habit, a great physical training to counteract a sedentary lifestyle, but also an excellent mental exercise, as we force ourselves to pay attention to the nature, or monuments, or sounds, relieving our minds of thoughts in order to be amazed by what we see around us.
This positive attitude stimulates our brain, lowering our stress levels.
This name is an acronym for Attention, Wait, Exhale and Expand
Pay Attention, Concentrate
Wait, Slow Down
Exhale/Expand that means “amplify the sensations this practice gives you”.
It is also a way to get in tune with nature and it is also suitable for those who are not used to hiking.
Our beautiful Pisan hills are the perfect places for your Awe Walking.
You will appreciate those beautiful Tuscan views on olive groves, vineyards, cypresses, fields, which colors go from golden yellow to deep green and more.
Our estate is located in Casciana Terme Lari … contact us!
You can add a stop at us to buy a few bottles of our superior quality extra virgin olive oil.
Claudia Zucca
Web Content Creator
Sono Matteo Marconi, provengo da una famiglia di agricoltori.
Sono cresciuto fin da piccolo in un contesto di azienda agricola e mi sono avvicinato man mano a questo mondo fatto di cura e rispetto per la natura, cominciando già dall’adolescenza a seguire le orme di mio padre, svolgendo alcuni piccoli lavori in campagna.
La mia giornata? Sveglia all’alba per sfalciare l’erba negli oliveti e controllo attento delle mie piante che tratto con Spintor Fly, un insetticida biologico.
C’è poi la fase più faticosa ma anche la più attesa dell’anno: la raccolta delle olive in autunno e la loro lavorazione, per ottenere l’olio extra vergine d’oliva di qualità superiore che imbottiglio.
In base al periodo dell’anno, mi occupo anche del fieno per i miei animali.
Sono giovane, ma molto coinvolto nelle attività dell’azienda di famiglia e il nome dell’olio che produco con passione e orgoglio ne e’ una chiara dimostrazione: Azienda Agricola Marconi Matteo, il tutto rappresentato nel logo dalla sola lettera M, l’iniziale del mio nome e del mio cognome, non per manie di protagonismo, ma perché ci metto davvero tutto Me stesso.