The recipe of this summer you wouldn’t expect is something you really should try … a fresh, tasty, unusual salad of watermelon, feta cheese and extra virgin olive oil .
🍉 Watermelon is one of the most representative fruit of the summer season.
🐐 Feta is the well known goat cheese from Greece, salty, with its intense and unique taste and it counterbalances the sweet taste of the ripe watermelon.
🫒 With our Evo Oil, this special and successful pairing levels up.
Being a blend of olives with diverse characteristics, Agrimarconi Oil is gentle and soft spicy, at the same time.
That’s exactly what you need: gentle flavor so you don’t cover the taste of fruit and cheese, that must arise distinctly; spicy, so you don’t need to add pepper or other spices.
Three ingredients and nothing else for having a fast and healthy lunch. Moreover, it is light but rich in unusual flavors: just a little oil to season with balance all the ingredients.
During the hottest days, why don’t you add some few leaves of mint which gives freshness to the dish?
This is a perfect lunch, with the right oil!

Claudia Zucca
Web Content Creator


Sono Matteo Marconi, la mia è una famiglia di agricoltori.
Cresciuto da sempre in un contesto di azienda agricola, mi sono addentrato sempre più in questo mondo fatto di cura e rispetto per la natura, cominciando fin dall’adolescenza a seguire le orme di mio padre, con i primi lavori in campagna.
La mia giornata? Sveglia all’alba per sfalciare l’erba negli oliveti e controllo attento delle mie piante che tratto con Spintor Fly, un insetticida biologico.
C’è poi la fase più faticosa ma anche la più attesa dell’anno: la raccolta delle olive in autunno, per ottenere l’olio extra vergine d’oliva di qualità superiore che produco e imbottiglio. In base al periodo dell’anno, mi occupo anche del fieno per i miei animali.
Sono giovane, ma totalmente coinvolto nelle attività dell’azienda di famiglia e il nome dell’ olio che produco con passione e orgoglio ne e’ chiara dimostrazione: Azienda Agricola Marconi Matteo, rappresentato nel logo dalla sola lettera M, l’iniziale del mio nome e del mio cognome, non per manie di protagonismo, ma perché ci metto tutto Me stesso.